En vecka i Milano i bilder

Livet i Milano har börjat bli vardag. Mörkret kryper sig närmare inpå på kvällarna. Varken Göteborg eller Milano verkar lösa problemet med vintermörkret, finns det något söderut nånstans där vintern är uthärdlig+
 
Veckan började med pepp och höstiga sockar. Har hittills handlat saker på Muji och Uniqlo sen jag kom till Italien, om mina betyg hade räckt till Japan kanske jag borde ha pluggat där.
 
 
Farmers market i Milano har vindruvor.
 
 
Sol, grönt, mitten av oktober.
 
 
Blir inspirerad varje gång jag åker med dessa spårvagnar. Vill klä mig som en medlem i Bletchley Circle och lösa kluriga gåtor.
 
 
Det är fortfarande grönt här
 
 
Undrar om ASAP är posterboy för Calvin Klein i Stockholm också.
 
 
 
Politecnico är topp 9 i världen i arkitektur. Bra studiemiljö verkar inte prioriterat dock.
 
 
Santa maria för 2.60 euro, nej tack. Jag köpte en påse spiskummin och en påse chili för priset av det och fick tacokryddning för många middagar framöver - den första i lördags blev lyckad.
 
 
Fredsbågen och spårvagnar
 
 
Nästa största kyrkan i Italien är magnifik och ståtlig och granne med en semiinomhusgalleria med lyxmärken. Alipay gör reklam för sina betallösningar till våra välkända vänner från öst och jag kan inte tycka att det är något annat än GENIALT. Turism, lyxshopping, sticka ut och nå konsumenterna när få annan reklam konkurrerar deras uppmärksamhet. Lite deprimerande också, men det finansierar ju åtminstone renoveringen av Duomo. 

Kommentera här: