Vittring på Santiago

Etapp 21 17/7
Ventas de Naròn - Melide
Gått: typ 27 
Skador: inga skador direkt men det fanns verkligen ingen energi i musklerna i dag. Varje steg var en plåga. 
Skavsår/blåsor: två irriterande kompisar som inte hjälper till alls
Solbränd: pass
Väder: dimma och mulet på förmiddagen, en plågsam hetta på eftermiddagen 

I numera vanlig ordning blev jag väckt av att pilgrimer trodde dom var sist ut och tände lampan. Otroligt segstartad sen på morgonen. Det var vackert men jag hade inte energi att njuta. Det som fick mig att fortsätta framåt var vittringen på Santiago. Från Melide, dagens mål, är det 54 kilometer till Santiago och det går ju att göra på två okeja dagar. Inte lätta men okeja.

Sista timmen fick sällskap av min favoritryska, Asja, som hjälpte mig att hålla uppe tempot genom att berätta roliga historier om sin vandring. Jag kan tycka att jag gillar omvägarna och gör dem ibland men hon är extrem och tar alltid alltid den längre vägen. Är så less på att vandra nu att det låter hisnande att alltid ta omvägen. Jag vill vara framme. Helst i går. 

Kommentera här: