Rebelliska genvägar och bedbugs

Etapp 14 10/7
Hospital de Orbigo - Santa Catalina de Somoza
Gått: typ 25 km.
Skador: knappt
Skavsår/blåsor: pass
Solbränd: pass
Väder: mycket sol

Jag tog en omväg i dag för att slippa gå bredvid bilvägen och en genväg för att slippa gå genom hela astorga. Hade just kollat upp en genväg genom Astorga i stället för caminons krokiga väg när en spansk gubbe började prata med mig som var jättetrevlig och glad. Efter ett tag ville han visa mig en genväg. I stället för att gå över en gångbro smög vi över en tågräls. Det kändes rebelliskt och var nog dagens höjdpunkt

Har bråkat ganska mycket med en spansk tant som jobbar på boendet angående att få tvätta mina kläder tillräckligt varmt för att döda alla bedbugs. (Minst två timmar mer än 40* måste man för att kunna döda vägglöss med värmebehandling). Misslyckades såklart och blev överkörd. Just nu är jag väldigt less på den grejen i spansk kultur, att jag som svensk lätt upplever spanjorer som nonchalanta och arroganta. 

Men sen bestämde jag mig för att ta mig samman och började snacka med några trevliga personer och hängde sen med min ryska vän. Bra slut på en dålig eftermiddag. 

Kommentera här: