Näst sista vandringsdagen

Etapp 22 18/7
Melide - Santa Irene
Gått: cirka 30 km
Skador: ingen större fara att gå men sinnet var ej med
Skavsår/blåsor: nu är dom tre! Den tredje är på spetsen av lilltån och förlänger liksom toppen och det ser jätteroligt ut. Min lilltå har fått en hatt! 
Solbränd: pass
Väder: ganska svalt!!! Dimma, lite sol, men mest mulet

I dag ville jag bara gå så mycket som möjligt. Mina föräldrar vill komma till Santiago i morgon och om jag ska klara det måste jag ha kvar så lite som möjligt att gå! Så det var bara att gå och fortsätta gå i dag. Musklerna var utmattade, sinnet var utmattat men vädret var perfekt för att gå länge.

Så jag gick och gick och inget speciellt hände. Kämpade mot den egna viljan att lägga av "kan jag inte bara ta en buss till Santiago?" "Varför gör jag detta?" samtidigt som jag kände mig svagare än någonsin.

Till slut snubblade jag på en trädrot och fick ett hederligt skrapsår på knäet och det fick signalera att huvudet hade besegrat kroppen, gick en timma till för att utnyttja adrenalinkicken man får av en sån sak, och stannade på ett boende när jag knappt orkade lyfta på foten igen. Några timmar senare kom mina föräldrar i kapp mig, dom hade gått drygt 56 km i dag. I morgon går vi intill Santiago tillsammans! 

Kommentera här: