Lång dag

Etapp 17 13/7

Camponaraya - La Faba
Gått: 40 km
Skador: fötterna protesterade de sista kilometrarna  
Skavsår/blåsor: blåsan är okej
Solbränd: Baden... (har varit för länge i Spanien för att bry mig om skillnaden mellan B och V) 
Väder: mycket sol

Har gått några dagar för mig själv så har börjat komma in i ett tempo som fungerar. Jag ställer ingen klocka men stiger oftast upp vid gryningen. Lyssnar på nån kass amerikansk deckare eller nåt program i SRs app när jag går. Hoppar på första bästa person som verkar kunna spanska och tvingar dem att snacka mig.

Jag hade inte bestämt mig för någon speciell sträcka när jag startade. Kanske 25-30 km var tanken. Då skulle jag komma nära bergstoppen som det snart var dags att bestiga. Sista riktiga toppen på hela vandringen. 

Fick ett sms av annan pilgrim att de tänkte gå 50 km till ett ställe en bit upp i bestigningen av berget. 40 km från min startpunkt skulle det vara. Så jag gick på och tänkte att det var ett dumt på mål, 30 km var lagom. Kollade på ställen och kände att bedbug-skräcken började växa och hade svårt att välja ställe, mitt mål hade så många valmöjligheter att det blev jobbigt. Så jag gick på, det kändes bra, var pigg i benen och hela kroppen. Gick i slutändan 40 km och hamnade på det rekommenderade stället och det var najs, riktigt najs. Vacker omgivning och öppen atmosfär. 

Kommentera här: