Genvägar och kreativ kommunikation

Blev en liten paus här, har varit upptagen med att gå väldigt mycket de senaste dagarna. Orkar verkligen inte föra över bilder från kameran så det blir några mobilbilder bara. 

Etapp 16 12/7
El Acebo - Camponaraya
Gått: 25 km
Skador: fötterna protesterade de sista kilometrarna  
Skavsår/blåsor: blåsan från i går finns och gör väsen av sig men 
Solbränd: vaden börjar gå utgör igen för 
Väder: mycket sol

Igen speciell dag på något sätt. Tiden stod still stor del av dagen igen. Ett tag vandrade jag med en holländsk kvinna som vandrat från Frankrike. Alla man möter längs vägen är en stor grej med vandringen. Om jag kunde packa ner dem i min ryggsäck och ta alla hem hade det varit fint. Fast egentligen är det nog inte att dom man möter som är speciella, det snarare att oändligt med tid och öppenheten som gör det. Om jag hade kunnat skapa samma förutsättningar som med vännerna hemma som mötena här hade det varit fantastiskt. 

Börjar bli less på att caminon alltid tar den minst logiska vägen och tog en genväg genom Ponferrada. Den var minst lika trevlig som att gå kors och tvärs genom den medeltida stadskärnan.

Jag delade rum på boendet med ett franskt par som jag träffat på förut. Dom pratar knappt engelska och jag verkligen inte franska. Kvinnan i paret gör mycket ljudeffekter och jag typ älskar det. Vi diskuterade till exempel hur man ska ta sig an berget som väntar om nån etapp. Jag tror jag ska ta mig så nära berget som möjligt, kanske stanna vid Vega de Valcarce och gå lite längre än jag gjort på ett tag, cirka 30 km. Vi får se. 

Kommentera här: