Galenskaper

I dag bjöds det på galenskaper när vi gick nästan 40 km. Nu är jag fetslut och orkar inte berätta om dagen eller gårdagen. Så jag tar fram ett inlägg från i fjol som jag aldrig publicerade och utspelade sig på ungefär samma plats (dagen började lite senare i fjol, nu sover vi på stället vi käkade frukost på i fjol)


Spenderat: 25 euro (eller nåt sånt. Solsting. Ingen aning)
Gått: 40 km enligt GPS-klockan. 
Sovställe: Burgos
Väder:  ömsom mulet och ömsom soligt. Men för varmt. Speciellt på slutet. Kan eventuellt bero på längden av promenaden
Blåsor: -
Skador: knäna. Fast de kändes ganska okej i dag. Förutom slutet. Då ville jag bara lägga mig ner och ge upp. Galenskaper.
Träningsvärk: mest totalt utmattad.

Under frukostpausen efter 12 km började vi skoja om att vi borde gå hela vägen till Burgos. Det är ju liksom två vilodagar dit (en vilodag = 20 k). Två vilodagar är najs. 

Så i princip skrattade och drev vi hela vägen till Burgos, förutom de fem sista kilometrarna. Då höll vi att tappa fattningen totalt pga utmattning och solsting. Vi drömde om ost och vin, vindruvor och meloner. Sen orkade vi inte göra något när vi kom fram.

Otroligt rolig dag, men fruktansvärt jobbigt. De första 2,5 timmarna vandrade jag själv, sliten i huvudet och förbannade hela idén att gå till Santiago. Åtminstone att gå 800 km. Hade kunnat nöja mig med två veckor. Var less på allt vandrande. På att inte kunna snacka svenska (snackar mest engelska med Renate (norska) så ingen ska känna sig utesluten och alltid kunna joina samtalet). Så det var ganska ironiskt och dumdristigt att jag gick med på Burgos-idén. Just när jag hade varit så less på hela grejen med att vandra. 

På vandrarhemmet hittade vi pilgrimer som startat i St Jean samtidigt som oss. Det har hunnit gå några dagar och är helt klart väldigt kul. Men de skulle stanna i Burgos och vänta in vår startvåg. Hoppas vi ses i Santiago den 24, på Jakobsdagen! *

* just dom personerna träffade jag aldrig igen (Thomas, Olivia </333) men några andra sammanstrålade vi med på Jakobsdagen

Kommentera här: