Det är dagar som denna som man vandrar för

Etapp 15 11/7
Santa Catalina de Somoza - El Acebo
Gått: 28 km
Skador: knäna gör ont nedförs men det går bra 
Skavsår/blåsor: ja! Mellan stortån och en annan tå? Nästan att detta ska firas, har vandrat 1300 km utan skavsår men plötsligt händer det. Den är mest irriterande och påverkar inte förmågan att gå, så är nog en tacksam nybörjarblåsa
Solbränd: pass
Väder: mycket sol

Tiden stod still i dag när jag vandrade. Jag bara gick och var.  Dessutom väldigt vacker vandring (titta ba på bilderna!). Det är dagar som denna som man vandrar för. 

Tog sikte på ett vandrarhem med pool som enligt reklamen "förmodligen bästa vandrarhemmet på caminon" och jag kanske håller med. Extremt vacker utsikt över bergen, städat och rent och snäll personal (om än kanske inte lika snäll som de familjedrivna ställena). Käkade deras pilgrimsmiddag med ett gäng pilgrimer och satt kvar länge länge och pratade. 

Kommentarer:

1 Frida G Svensson:

jag har aldrig vandrat men jag tror det hade passat mig. Jag gillar att promenera och det verkar så rofyllt att vandra.

Svar: Om du gillar att promenera, lär du gilla att vandra. Det bästa är att man inte behöver göra det så komplicerat, bara packa en väska med det man behöver och sikta in sig på en intressant sträcka :)
pilgrims.blogg.se

Kommentera här: