Bästa alberguet

Etapp 9 5/7
Nájera - Castildelgado
Gått: egentligen är denna etapp 33.4 km. Men jag åkte buss typ 20 km och gick resten.  
Skador: knäna
Skavsår/blåsor: pass
Solbränd: vaden
Väder: väldigt soligt och få ställen med skugga

Efter att ha sovit lite längre (till sju) kände jag att jag nog skulle orka gå i dag, men inte hela den planerade etappen. Spenderade en bra stund att försöka tolka informationen på Internet när bussen skulle gå. Obegripligt eftersom det var olika information överallt. Till slut gick jag till busstationen och försökte ta reda på något där. Även det obegripligt och spretigt. Frågade folk som hängde på busstationen och alla tolkade informationen olika och sa olika tider till mig. Så till slut frågade jag helt enkelt varje passerande buss om den gick till Santo Domingo. Den gick en timma tidigare och kostade hälften av vad ett bussbolags app hade gett mig som alternativ.

I morgon väntar en lång dag. Om benen håller ska vi gå ungefär 34 kilometer. 

Dagens bästa: Tror vi har hittat bästa alberguet på hela caminon. Åtminstone av de 30 jag redan testat.  Bideluze i Castildelgado 
rekommenderas starkt.

Dagens sämsta: spanska måltidstider. Vrålhungrig hela eftermiddagen när det var siesta. 

Bilderna är från frukosten några dagar tidigare. Helt ok vy. 

Kommentera här: